İnterpol Kırmızı Bülten

interpol kirmizi bulten

İnterpol Kırmızı Bülten” bir ülkenin adli makamlarınca aranan hükümlü, şüpheli veya sanıkların ilgili ülkeye geri verilmesi amacıyla görüldüğü yerde yakalanması için İnterpol Genel Sekreterliği’nce çıkartılan bir bültendir.  Aranan şahısların açık kimliği ve isnat edilen suça ilişkin adli bilgiler, ilgililerin bulunduğu yer tespit edildiğinde alınması gereken tedbirler ile mevcutsa fotoğraf ve parmak izi fişlerini içeren bir bültendir. “Bu bülten, suçluların takip edilmesi ve yakalanmasını kolaylaştırmak için ülkeler arası iş birliği sağlar.” “Difüzyon Mesajı” ise kırmızı bülten çıkartılması zaman aldığından, bu aşamada herhangi bir gecikmeye yer verilmemesi amacıyla, kaçak şahısların yakalanması için, kırmızı bültene ilişkin kriterler çerçevesinde, ilgili ülke interpolü tarafından diğer ülke interpollerine çekilen dağıtımlı teleks yazılarıdır. “Kırmızı bülten, İnterpol arama çeşitlerinden yalnızca biridir. İnterpol, suçluların ve kayıp kişilerin bulunması amacıyla çeşitli bültenler çıkarır. Temelde 7 çeşit İnterpol araması olduğunu söyleyebiliriz.

Uygulamada, kırmızı bülten veya difüzyon mesajına istinaden aranan şahsın ülkesinde bulunduğunu tespit eden devlet, gerekli gördüğü takdirde şahsın geçici olarak tutuklanmasını sağladıktan sonra, arayan devleti durumdan haberdar ederek geri verme talepnamesinin iletilmesini istemekte; bunun üzerine, arayan devlet tarafından şahsın bulunduğu devlete geri verme talepnamesi gönderilmektedir. “Interpol bülteni ya da uluslararası bülten, İnterpol tarafından üyeler arasında bilgi paylaşımını sağlamak amacıyla çıkarılır. Bu bültenlerden yedisi renk kodlarıyla belirtilir ve toplamda sekiz tanedir.”

  • Kırmızı bülten,
  • Mavi bülten,
  • Yeşil bülten,
  • Sarı bülten,
  • Siyah bülten,
  • Mor bülten,
  • Turuncu bülten,
  • Interpol – birleşmiş milletler güvenlik konseyi özel bülten
  • Çalıntı sanat eseri bültenidir.

BM Güvenlik Konseyi Özel Bülteni organizasyon tarafından üye olan polis teşkilatlarında yayımlanmaktadır. 19. yüzyılın sonları ve 20. Yüzyılın başlarında ortaya çıkan küreselleşme nedeniyle, suç ve suçlu tipi değişmiştir. Ulaşım ve iletişim imkanlarının gelişen teknoloji ile birlikte geçmişe nazaran daha kolay olması nedeniyle suç ve suçlularda yerelleşme değil ülkeden ülkeye sınır tanımama söz konusudur. Bu durum artık kontrol altına alınması gereken bir sorun haline gelmeye başlamıştır. Kadim Hukuk ve Danışmanlık olarak bu makalemizde “İnterpol Kırmızı Bülten” hakkında bilgi vereceğiz.

İlgili Makale: İnfaz Hesaplama

İnterpol Kırmızı Bülten Nedir?

İnterpol Kırmızı Bülten, bir ülkenin adli makamlarınca yakalama kararı bulunan kimsenin görüldüğü yerde tutuklanıp, iade edilmesini belirten bültendir. Üye devletlerin talebi üzerine çıkarılır. Uluslararası suçluların aranması, yakalanması ve talep eden ülkeye iadesini düzenler. Kırmızı bülten, bir tutuklunun ya da tutuklama emri çıkartılan kimsenin görüldüğü yerde tutuklanıp, iade edilmesini belirten uluslararası bir bültendir. Kırmızı bülten, İnterpol’e üye 190 ülkeye dağıtılan en temel bülten türüdür. Kırmızı bülten, hapis cezası gerektiren suçlar için düzenlenir. Bu suçlar arasında cinayet, terörizm ve uyuşturucu kaçakçılığı gibi ciddi suçlar yer alır. Bu tür suçlar, uluslararası hukuka ve toplum güvenliğine büyük tehdit oluşturduğu için kırmızı bülten talep edilir.

Kırmızı bülten, Verilerin İşlenmesine İlişkin Kuralların ikinci bölümünün ikinci kısmında 82 ile 87 maddeleri arasında düzenlenmiştir. Kırmızı bülten; bir Milli Merkez Büro veya cezai işlerde soruşturma ve kovuşturma yetkisi olan bir uluslararası kuruluş tarafından talep edilmesi üzerine, bir yakalama kararı veya mahkemece verilen bir hüküm sebebiyle aranan bir kişinin yerinin tespit edilmesi ve iadesi, teslimi veya benzeri yasal bir işlem amacıyla gözaltına alınması, tutuklanması veya hareketinin kısıtlanması amacıyla yayımlanmaktadır. Kırmızı bülten; Verilerin İşlenmesine İlişkin Kurallarda detaylı olarak düzenlenmiş olup, kişi hakkında kırmızı bülten yayımlanması için bazı şartların oluşması ve bazı gerekli bilgilerin INTERPOL’ün organlarından olan Genel Sekreterliğe iletilmesi gerektiği kabul edilmektedir.

Tutuklunun ya da bir ülke tarafından tutuklama emri çıkartılmış kişinin yakalandığı ülkenin kanunlarına göre suçlu sayılması halinde iadesi mümkündür, aksi halde sadece takibe alınır. İnterpol kırmızı bülten aramasının geçerlilik süresi 5 yıldır. Kırmızı bültende aranan şahısların açık kimliği ve isnat edilen suça ilişkin adli bilgiler, ilgililerin bulunduğu yer tespit edildiğinde alınması gereken tedbirler ile mevcutsa fotoğraf, parmak izi gibi biyolojik verilerini içerir. Bu karar İnterpol Genel Sekreterliğince çıkarılır. Bu veriler, suçlunun kimliğinin doğrulanması ve yakalanması sürecinde önemli rol oynar.” Bu karar İnterpol Genel Sekreterliğince çıkarılır.

interpol bulten cesitleri
interpol bulten cesitleri

İnterpol Bültenleri Nelerdir?

Interpol, suçlar ve suçlular hakkında bilgi iletmek amacıyla üye ülkeler arasında çeşitli türde bültenler yayımlar. Interpol, uluslararası çözümler için köprü işlevi görür. Bu bültenler, bireyler için seyahat kısıtlamaları, tutuklamalar ve suçluların iade edilmesi gibi ciddi sonuçlar doğurabilir. Bu çerçevede; farklı amaç ve fonksiyonlara sahip olan kırmızı bülten, mavi bülten, yeşil bülten, sarı bülten, siyah bülten, turuncu bülten, mor bülten, çalıntı sanat eseri bülteni ve BM Güvenlik Konseyi Özel Bülteni yayımlanmaktadır. Temel olarak toplamda 7 Interpol (https://www.interpol.int/) araması bulunmaktadır. Tüm bu bültenler Interpol’e üye olan ülkelerin; Milli Merkez Birimlerinin istekleri ve teşkilata bildirimleri doğrultusunda üye ülkelerde yayınlanmaktadır. Bu bültenler uyarı niteliğindedir ve her birinin ayrı anlamları vardır. İnterpol Kırmızı Bülten, İnterpol Sarı Bülten, İnterpol Mavi Bülten gibi isimleri vardır. İnterpol Bültenlerini ve anlamlarını belirtmek gerekirse;

  • Kırmızı Bülten: Bu bültenin ayrıntılı açıklaması aşağıda belirtilmiştir.
  • Mavi Bülten: Bir suça ilişkin bir kişi hakkında ekstra bilgilendirilme isteği için yayınlanan bültenlerdir. Tutuklama emri değil, bilgi edinme talebidir.
  • Yeşil Bülten: Uluslararası şüpheli veya suçlular hakkında uyarı ve bilgi almaya yönelik yayınlanan bültenlerdir. Geçmişte suç işlemiş kişiler ile suça meyilli kişiler listede yer alır.
  • Sarı Bülten: Kayıp şahıslar için yayınlanan bültenlerdir. Özellikle kayıp çocukların bulunabilmesi için karşımıza çıkar.
  • Siyah Bülten: Kimliği saptanamayan cesetler için bilgi almak adına yayınlanan bültenlerdir. Özellikle, yüz derisi, dövme ya da yara izi soyulmuş ya da yanmış, biyometrik ölçüleri (boy ya da kilo değerleri son 6 ay içinde değişmiş olabilecek durumdaki) cesetler için ya da ceset grupları için çıkarılan bültenlerdir.
  • Turuncu Bülten: Gizli silahlar, bomba paketleri ve diğer tehlikeli malzemelerden oluşan potansiyel tehditler hakkında polis ve diğer uluslararası organizasyonları uyarmak için çıkarılan bültenlerdir.
  • Mor Bülten: Suçlular tarafından kullanılan prosedürler, mekanlar, aletler, cisimler ve saklanma yerlerini bildirmek için kullanılan bültenlerdir.
  • Interpol – Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi Özel Bülten: Interpol üyelerini bir bireyin veya tüzelliğin Birleşmiş Milletler yaptırımlarına maruz kaldığını bildirmek için yayınlanan bültenlerdir.

İnterpol Kırmızı Bülten Çıkarılma Şartları

Kırmızı Bültenin, Interpol yani Uluslararası Kriminal Polis Teşkilatı tarafından üye ülkelerin talebiyle çıkarılacağını hatırlatmak faydalı olacaktır. Kırmızı Bülten hüküm giymiş kimseler, şüpheliler ve sanıklar için çıkarılabilir. İlk olarak, hakkında kırmızı bülten çıkarılmak istenen kişi için geçerli bir tutuklama emri veyahut mahkeme kararı olması gerekir. Kırmızı Bülten; cinayet suçları, terörizm ve uyuşturucu kaçakçılığı gibi ağır suçlar için çıkarılır. Bu tür ağır suçların uluslararası toplum güvenliğine tehdit oluşturduğu kaçınılmaz bir gerçektir. Kırmızı Bülten kararı çıkarılmasına ilişkin aşağıda belirtilen hususları belirtmek önemlidir;

  • Bir şahıs hakkında kırmızı bülten kararı verilebilmesi için 83/1-a-(i)’de minimum kriterlere yer verilmiş olup; davranışlar ve kültürel normlarla ilgili farklı ülkelerde suç teşkil ettiği tartışmalı olan suçlar, ailevi veya özel konularla ilişkili suçlar ve fiil ciddi bir suçun işlenmesini kolaylaştırmayı amaçlamadıkça veya fiilin organize bir suçla bağlantılı olduğundan şüphelenilmedikçe, idari nitelikteki hukuki düzenlemelerin ihlalinden kaynaklanan veya özel hukuk anlaşmazlıklardan kaynaklanan suçlar bakımından kırmızı bülten düzenlenemeyeceği belirtilmiştir.
  • 83/1-a-(ii)’de belirtildiği üzere suç tipine ilişkin bu kısıtlamalara ek olarak; ceza sınırı da öngörülmüş olup, kişinin en az 2 yıl hapis cezasını gerektiren bir suç nedeniyle yargılanması veya en az 6 ay hapis cezasına mahkum edilmesi ya da cezasının en az 6 ayının infaz edilmemesi halinde organizasyon tarafından kırmızı bülten kararı verilebilecektir.
  • Bu şartların istisnası olarak m.83/1-b’ye göre; Genel Sekreterlik tarafından, kırmızı bülten talebinde bulunan Milli Merkez Büro veya uluslararası kuruluşla istişare edildikten sonra, uluslararası polis iş birliği için kişi hakkında kırmızı bülten çıkarılmasının önemli olacağı kanaatine varılırsa, suç ve cezaya yukarıda yer alan paragrafta belirlenen bu şartlar oluşmamış olsa dahi, kırmızı bülten düzenlenebilmektedir. Ayrıca m.83/1-c uyarınca; birden fazla suça ilişkin bir talep sözkonusu olması halinde, bir suçun şartları karşılaması tüm suçlar bakımından kırmızı bülten düzenlenmesi için yeterli olacaktır.
  • Bu hususlara ek olarak madde 83/2’ye göre; hakkında kırmızı bülten yayımlanması talebinde bulunulan kişi ile ilgili bazı bilgilerin organizasyona iletilmesi gerekmektedir. Kişinin kimliğinin tespiti için; ismi, cinsiyeti, doğum tarihi, fiziksel görünümü, DNA profili, parmak izi, fotoğrafı gibi kişisel bilgileri sağlanmalıdır. Bunların yanında; talebe konu suça ilişkin tespitleri içeren yargısal belgeler, suçun düzenlendiği kanun, suçun cezası veya hükmedilen mahkûmiyet süresi ile geçerli bir yakalama kararı ya da aynı etkiye sahip olan bir mahkeme kararı iletilmelidir.
  • Genel Sekreterlik tarafından tüm şartların oluştuğu ve yeterli bilgilerin verildiği kanaatine ulaşılması üzerine m.87’ye göre; kişi hakkında yayımlanan kırmızı bültene istinaden, kişinin yerinin tespit edilmesi durumunda, kişinin bulunduğu ülke geçici tutuklama dahil gerekli önlemleri alabilecek ve talepte bulunan ülkeye bu konuda bilgi verebilecektir. Türk Hukuku’nda geçici tutuklama 6706 sayılı Cezai Konularda Uluslararası Adli İş Birliği Kanunu m.14’da düzenlenmiş olup, geçici tutuklamaya ilişkin ayrıntılı açıklamalarımız, “6706 sayılı Cezai Konularda Uluslararası Adli İş Birliği Kanunu’nda İade Yargılaması” başlıklı yazımızda yer almaktadır.

Kırmızı bültenin kapsamı; bir suç şüphesi altında bulunan kişinin arandığına ilişkin diğer ülkeleri bilgilendirmekle sınırlı olup, kırmızı bültenin ülkeler bakımından genel bir bağlayıcılığı bulunmamaktadır. Bununla birlikte; ülkeler iç hukuk düzenlemeleriyle veya uluslararası sözleşmelerle, kırmızı bülteni bağlayıcı kılabilir. Nitekim bazı ülkelerin iç hukuk düzenlemelerinde; kırmızı bülten, o ülkede yakalama müzekkeresi hükmünde kabul edilmekte iken, bazı ülkelerde kırmızı bültenin böyle bir etkisi olmamakta ve kişi hakkında kırmızı bülten bulunsa dahi yakalama veya tutuklama zorunluluğu bulunmamaktadır. (Alıntı: https://sen.av.tr/)

interpol kirmizi bulten nasil kaldirilir
interpol kirmizi bulten nasil kaldirilir

İnterpol Kırmızı Bülten Nasıl Kaldırılır?

Interpol tarafından araması olduğunu öğrenen kişi; İnterpol aramasını sonlandırabilmek için bizzat veya bir vekil aracılığıyla Interpol’e başvurması gerekmektedir. Başvuruda kişiye isnat edilen suç veya suçlar, isnat edilen iddiaları çürütebilecek her türlü evrak ve belgeler ile suç isnat edilen kişinin savunması ile yapılır. Arama kaldırma başvurusu; İngilizce, Fransızca, Arapça ve İspanyolca olmak üzere dört farklı dilde yapılabilir. Interpol Dosyalarının Kontrolü Komisyonu (CCF), talepleri yalnızca yazılı beyanlara ve belgelere dayanarak değerlendirmektedir. Unutmamak gerekir ki, Başvurudan olumlu sonuç alınabilmesi için, uluslararası hukuk mevzuatına hâkim ve bu konuda deneyimli bir avukatla çalışmak büyük önem arz etmektedir. Kırmızı Bültenin Kaldırılması için en önemli adım, talep hazırlamaktır. Talepte aşağıda açıklanan  hususların belirtilmesi oldukça önemlidir;

  • Kendisine suç isnat edilen kişinin statüsünü belirten bilgiler ve bunlara ek olarak iletişim bilgileri yer almalıdır.
  • CCF’ye yaptığınız başvurunuzun kabul edilmesine ilişkin açıklamalar ve dayanaklar sunulmalıdır.
  • Kırmızı bülten ile aranmanıza neden olan suçun kriterlerini neden karşılamadığınızı gerekçelendirmek veyahut bildirimin kaldırılması için başka gerekçeler sunmak gerekir.

Başvuruda etkili olacak ve öne sürülecek argümanlar müvekkilin davasına, kendisine isnat edilen suça göre değişkenlik göstermektedir. Bu noktada, sürecin titizlikle çözümlenmesi için alanında uzman bir avukatın yardımını almanız faydalı olacaktır. Kişi yakalandıktan sonra, yakalamayı talep edilen ülkeye teslim edilmesinin ardından, iade edilen ülkede yargılamada kişinin temel hak ve özgürlükler açısından ciddi riskler oluşturacağı öngörülüyorsa talep eden ülkeye iadesinden vazgeçilebilir.  Bu nedenle böyle bir durum varlığı halinde bu hususun kırmızı bülten kaldırma başvurusunda açıkça belirtilmesi gerekir. Interpol kırmızı bülten kaldırma işlemleri aramanın niteliğine ve suçun mahiyetine göre ortalama 6 ay ile 1 yıl arası sürmektedir.

İnterpol aramasının kaldırılması kararı verilmesi durumunda, aranan kişi kendisine isnat edilen suçtan beraat etmiş olmaz, sadece uluslararası aranması durmuş olur. Her aşaması zor ve sıkıntılı bir süreç olduğu için hatalı veya ihmali bir işlem yapmamak, başvurunun hukuki yönden kusursuz yapılmasını sağlamak için sürecin Ceza Hukuku ve uluslararası hukuka hâkim bir avukat tarafından takibi faydalı olacaktır.

İnterpol Nedir?

Interpol açılımı “International Criminal Police Organization”dur. “Interpol, bir ülkede belirli bir suçtan ötürü aranan kişilerin suç işlediği ülkede olmaması nedeniyle uluslararası alanda aranıp yakalanması amacıyla kurulmuş bir teşkilattır. Ancak, kişiyi arayan ülke ile kişinin bulunduğu ülkenin İnterpol’e üye olması gerekir. Aksi halde İnterpol araması bu ülkeler için geçerli olmaz. Birinci Uluslararası Kriminal Polis Kongresi’nin 1914 yılında yaptığı toplantıda, suçla mücadelede uluslararası işbirliğini sağlayacak bir polis teşkilatının kurulması fikri ortaya atılmış, ancak Birinci Dünya Savaşı’nın başlaması sebebiyle uygulamaya konulamamıştır. Birinci Dünya Savaşı’nın sona ermesinin ardından, Türkiye’nin dahil olduğu 20 ülkenin polis teşkilatı temsilcilerinin katılımıyla, 1923 yılında İkinci Uluslararası Kriminal Polis Kongresi toplanmış ve bu kongrede taraf ülkelerin polis teşkilatları arasında uluslararası işbirliğini sağlamak amacıyla Uluslararası Kriminal Polis Komisyonu (International Criminal Police Commission – ICPC) kurulmuştur.

Uluslararası düzeyde suçların önlenmesi; suçluların takibi ve yakalanması amacıyla üye ülkelerin polis teşkilatları arasında iş birliğini oluşturmayı amaçlayan INTERPOL, üye devletlerin güvenli iletişim sistemi ile hızlıca bilgi alışverişinde bulunabileceği ve erişim sağlayabileceği veri tabanlarına sahiptir. Dünyanın dört bir yanındaki polis teşkilatları arasında gerekli koordinasyonu sağlayarak, suç ve suçla mücadelede teknik ve operasyonel destek sağlamaktadır. 7/24 iletişim ağı sayesinde, diğer polis teşkilatlarıyla hızlı ve güvenli iletişim kurulabilmektedir. Bunlara ilave olarak; üye ülkelerin ve Milli Merkez Bürolarının talebiyle, bildirilen suçluların yakalanması, iadesi veya tespiti gibi amaçlarla INTERPOL tarafından renk kodlu bültenlerin yayımlanması mümkün olup, buna ilişkin süreç 2012’de yürürlüğe giren Verilerin İşlenmesine İlişkin Kurallar (INTERPOL’s Rules on the Processing of Data) ile düzenlenmiştir. Interpol’ün oluşturduğu veri tabanları ve yayınladığı bültenler, teknolojinin gelişmesiyle birlikte değişime uğramıştır. INTERPOL, zaman içerisinde bu veri tabanlarını geliştirerek, küresel güvenliği artırmak ve suç oranlarını azaltmak amacıyla teknik ve operasyonel destek sağlamaktadır.” Veri tabanlarının ön önemlileri arasında;

  • Aranan Şahıslar (e-ASF)
  • Çalıntı Kayıp Seyahat Belgeleri (SLTD)
  • Çalıntı Motorlu Araçlar (SMV), Çalıntı Deniz Araçları (SVD)
  • Çalıntı Sanat Eserleri (PSYCHE)
  • Çalıntı İdari Dokümanlar (SAD)
  • Uluslararası Çocuğun Cinsel İstismarı (ICSE)
  • Orijinal Seyahat ve Kimlik Belgelerinin yer aldığı EDISON
  • Sahte belge örneklerinin yer aldığı DIAL-DOC sayılabilir.

İnterpolun Görevleri Nelerdir?

Uluslararası Kriminal Polis Teşkilatı INTERPOL, en büyük uluslararası adli polis teşkilatıdır. Suç ve suçlu tipinde meydana gelen değişiklik nedeniyle ülkeler, uluslararası suçlu ve organize suç grupları ile mücadelede başarılı olabilmenin tek yolunun, aralarındaki iş birliğinden geçtiğini anlamıştır. Bunun sonucunda suç ve suçlulara karşı dünya ülkelerinin polis teşkilatlarınca ayrı ayrı verilen mücadelenin bütünleştirilmesine ve suç ve suçlu ile mücadelede sıkı ve sürekli bir iş birliği kurulması düşüncesinin hayata geçirilmesine ihtiyaç duymuşlardır.  Bu ihtiyacın giderilmesi için de INTERPOL kurulmuştur. Ülkemiz, Interpol’e Atatürk’ün imzasını taşıyan 08.01.1930 tarihli Kararname ile üye olmuştur.

Uluslararası organizasyon olan İNTERPOL’e üye ülke sayısı İstanbul’da Ülkemizin ev sahipliğinde yapılan 89. İNTERPOL Genel Kurulunda Mikronezya’nın da üye olarak kabul edilmesi ile üye sayısı 195 olmuştur. 91. İnterpol Genel Kurulunda INTERPOL Genel Kurulu, Palau Cumhuriyeti’ni yeni üye olarak kabul etmiş ve örgütün üye sayısı 196’ya çıkmıştır. İngilizce, Fransızca, İspanyolca ve Arapça dilleri teşkilatın resmi dilleri olarak kabul edilmiştir. Uluslararası seviyede suçların önlenmesi, bastırılması, sanıkların izlenmesi, ilişki kurduğu kişilerle irtibatlarının tespit edilmesi, yakalanması, tutuklanması ve iade edilinceye kadar devam eden işlemlerin yürütülmesini amaçlamaktadır.

1956 yılında Viyana’da yapılan Genel Kurul toplantısında kabul edilen ve halihazırda geçerliliğini koruyan İNTERPOL Ana Tüzüğü’nün 2. Maddesine göre, İnterpol Teşkilatı’nın kuruluş amacı; “Tüm Kriminal Polis Birimleri arasında, değişik ülkelerdeki yasalar çerçevesinde, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ışığı altında, karşılıklı olarak en geniş düzeyde yardımlaşmayı sağlamak ve adi suçların önlenmesi ile bastırılmasına katkıda bulunacak kuruluşlar teşkil etmek ve bunları geliştirmektir.” şeklinde açıklanmıştır.

Ayrıca İNTERPOL Ana Tüzüğün 3. Maddesine göre de: “Teşkilatın politik, askeri, dini ve ırki karakterli faaliyetlerde bulunması ve bunlara müdahale etmesi tamamıyla yasaklanmıştır”. Şeklinde belirtilerek hangi suçlara müdahale edilmeyeceği açıklanmıştır. İnterpol Kırmızı Bülten bu kapsamda suçlar bakımından net bir şekilde belirlenmiştir.

Interpol’ün Yapısı      

İnterpol kırmızı bülteni uygulayan İnterpol’ün yapısını bilmek son derece önemlidir. İnterpol, üyesi olan 196 ülke tarafından finanse edilen bağımsız bir uluslararası kuruluştur. Interpol, dünya çapındaki erişimiyle küresel kolluk kuvvetlerinin iş birliği ve koordinasyonuyla önemli bir konuma sahiptir. Interpol’ün örgütsel yapısı, üye ülkeler arasında etkin iş birliğine olanak sağlar ve hızlı karar alma mekanizmasıyla önemli bir işleve sahiptir. Interpol’ün yönetiminde Başkan ve Genel Sekreter yer almaktadır. İnterpol tüzüğünde de organları ve faaliyetleri ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.

  • Genel Kurul: En üst idari organdır.
  • İcra Komitesi: Genel Kurul tarafından seçilen ve 1 başkan, 3 başkan yardımcısı ve 9 delegeden oluşan İcra Kurulu, İNTERPOL’ün farklı bölgelerini (Afrika, Amerika,Asya ve Avrupa) temsil etmektedir.
  • Genel Sekreterlik: Genel Sekreterlik, Genel Kurul tarafından 5 yıllık bir dönem için seçilen Genel Sekreter tarafından temsil edilir ve merkez birimlerde görev yapan personelleri de içinde barındıran bir yapılanmadır.
  • Milli Merkez Birimleri (National Central Bureau) : İNTERPOL’e üye her bir ülkenin küresel işbirliği hizmetlerinin yürütülmesi için İNTERPOL düzeyinde tek bir birim aracılığı ile gerçekleştirilmesi hedeflenmiştir. Bu kapsamda, Türkiye’de İNTERPOL hizmetleri, İçişleri Bakanlığı’na bağlı Emniyet Genel Müdürlüğü bünyesindeki İnterpol-Europol ( Avrupa Polis Teşkilatı ) Daire Başkanlığı tarafından yürütülmektedir.

Ayrıca İNTERPOL Ana Tüzüğün 3. Maddesine göre de: “Teşkilatın politik, askeri, dini ve ırki karakterli faaliyetlerde bulunması ve bunlara müdahale etmesi tamamıyla yasaklanmıştır”. Şeklinde belirtilerek hangi suçlara müdahale edilmeyeceği açıklanmıştır. İnterpol Kırmızı Bülten bu kapsamda suçlar bakımından net bir şekilde belirlenmiştir.

Yorum Gönderin

ncmec raporu

NCMEC Raporu ve Çocuk İstismarına Karşı Mücadele

Nafaka indirim davası, nafaka yükümlüsü ya da alacaklısının maddi durumunda gelen değişiklik sebebiyle nafaka miktarının değiştirmek için açılan davaya denir. […]

aids hiv pozitif bulastirma sucu cezasi

AIDS – HIV Pozitif Bulaştırma Suç mu? Cezası Nedir?

Nafaka indirim davası, nafaka yükümlüsü ya da alacaklısının maddi durumunda gelen değişiklik sebebiyle nafaka miktarının değiştirmek için açılan davaya denir. […]

polis telefonla ifadeye cagirir mi

Polis Telefonla İfadeye Çağırır Mı?

Nafaka indirim davası, nafaka yükümlüsü ya da alacaklısının maddi durumunda gelen değişiklik sebebiyle nafaka miktarının değiştirmek için açılan davaya denir. […]

X
kadim hukuk ve danışmanlık