Tazminat Hukuku

Seyahate Bagajım Kayboldu Ne Yapmalıyım? Bagaj Tazminatı

Bagaj Tazminatı Nasıl Alınır?

Hava yolu seyahatiniz sonlandı, uçaktan indiniz ve dönen bagaj konveyöründe bagajınızı bekliyorsunuz. Herkes bagajını alıp giderken sizin bagajınız çıkmadı. Bu durumda havayolu seyahatimde bagajım kayboldu ne yapmalıyım? Bagaj tazminatı alabilir miyim? Soruları aklınıza geliyor. Bu soruların cevabı makalemizde mevcuttur.

Ne yapmalısınız? Nereye başvurmalısınız? Bagajınızdaki eşyaların değeri çok yüksekse zararınızı nasıl tazmin ettirmelisiniz? Bu makalemizde bu soruların cevaplarını bulmaya çalışacağız.

Her şeyden önce yukarıdaki durum başınıza geldiğinde panik yapıp, stres olmanız gereken bir durum söz konusu değildir. Aşağıda açıklayacağımız adımları sırası ile gerçekleştirdiğinizde sorununuz çözüme kavuşacaktır:

Uçuş öncesinde dikkat etmeniz gereken hususların başında;

Check-in sırasında size verilen bagaj etiketini ve uçuş kartınızı muhafaza etmeniz; kayıp bavulunuza ulaşmanızda size büyük fayda sağlayacaktır.

Bagajınız Kaybolduğunda Yapacağınız İşlemler

  1. Hangi ülkede olursanız olun, terminalden çıkmadan önce “Kayıp ve Buluntu Eşya” bürosuna gitmeniz gerekmektedir. Görevlilerin sizden isteyeceği belgeleri yani, uçuş kartınızı, bagaj fişinizi ve kimlik belgenizi (vatandaşlık kartınızı veya pasaportunuzu) hazır etmeniz işlemlerinizin hızlı ilerlemesine yardımcı olacaktır.
  1. Her havayolu şirketinde küçük farklılıklar olsa da, havacılıkta Eşya Karışıklık Raporu (PIR) denilen bir raporun tutulması gerekmektedir.
  1. Söz konusu rapor tutulduktan sonra,kaybolan bagajın araştırılması ilk 5 gün boyunca havalimanında bulunan Kayıp ve Bulutu Eşya Büroları’nın sorumluluğunda olacaktır.
  1. Bu süre zarfında Uluslar Arası Havacılık Kuralları (Varşova Konvansiyonu- Montreal Konvansiyonu) gereği havayolu şirketi size acil kullanım için diş fırçası, traş seti ve benzeri ürünleri içeren bir kit vermesi gerekmektedir.
  1. Bu geçen süreden sonra bagajınızı geç teslim aldıysanız ve teslim süresine kadar yaptığınız harcamalara ilişkin belgeleriniz elinizde mevcutsa; bagajı teslim aldığınız tarihten itibaren en fazla 21 gün içinde yaptığınız masrafların tazmini için ilgili hava yolu şirketine yazılı başvurmanız gerekmektedir.
  1. Eğer bagajınızı hasarlı aldıysanız yine, söz konusu hasarın tazmini için ilgili hava yolu şirketine bagajı teslim aldığınız tarihten itibaren 7 gün içinde yazılı başvurmanız gerekmektedir.
  1. Bagajınızın bu ilk 5 günlük süre içerisinde bulunamaması durumunda bagaj aksaklık bildirimini ilgili hava yolu şirketine yapılması gerekmektedir.
  1. İlk 5 günlük süreyi takip eden 45 günlük süre içerisinde bagajınız, Bagaj Aksaklıkları Takip Merkezi Müdürlüğü tarafından araştırılarak bulunup adresinize ücretsiz olarak teslim edilmesi gerekmektedir. Eğer bu süre içerisinde de bagajınız hala bulunamazsa görevliler sizi arayarak zararınızı tazmin etme yoluna gitmelidirler.
  1. Hava yolu şirketinin zararınızın giderilmesi için sizi sigorta birimine yönlendirmesi gerekmektedir.
  1. Bu süre zarfında sigorta şirketi ile zararınız olan bedelin giderilmesi yönünde bir anlaşmazlık bulunması durumunda hukuki süreç başlatmanız gerekmektedir.
  1. Tazminat hakkınız kullanmak için yasal olarak dava açma süreniz olay tarihinden itibaren 2 yıldır.
  1. Dava dilekçesinde; zararınızın gerçek bir şekilde tespit edilmesi ve hukuki sürecin sağlam temele oturtulması için yaşadığınız mağduriyet sebebiyle yapmış olduğunuz tüm masrafları(örneğin; aşırı pahalı bir giysinin faturası, taksi bedeli ve benzeri harcamaları)belgelendirmeniz tazminat almanızda büyük önem arz etmektedir.

Başa dön tuşu