İdare, Vergi ve Bölge İdare Mahkemesi

Kütahya İdare Mahkemesi Adres ve Telefon Bilgileri

Kütahya Bölge İdare Mahkemesi Var Mı?

Kütahya İdare Mahkemesinde idari davanız sonuçlandığında, olumsuz bir sonuç ile karşılaştığınızı düşündüğünüz takdirde istinaf yoluna başvurmanız mümkündür. Bu noktada, Bölge İdare Mahkemesi’ne istinaf başvurusunda bulunmanız gerekmektedir. Ancak, Kütahya Bölge İdare Mahkemesi bulunmamaktadır. 1 Mart 2016 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan, 29.02.2016 tarihli Hakimler Ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Kurul Kararı’nca Kütahya İdare Mahkemeleri, İzmir Bölge idare Mahkemesi’nin yargı çevresinde yer almaktadır. Şöyle ki, Kütahya İdare Mahkemeleri’nde nihai karar verilen bir dosyanız var ise, istinaf yoluna başvurmak için İzmir Bölge İdare Mahkemeleri’ne başvurmanız gerekmektedir.

İdare hukuku avukatı tarafından açılacak yürütme durdurma istemli iptal davasında ortalama 550 tl harç çıkmaktadır. Buna dikkat ediniz.

Kütahya İdare Mahkemesi Nerededir?

Yukarıda anlatılmış olan, idari yargılama sürecinde Kütahya İdare Mahkemeleri’ne dilekçelerinizi sunmanız, İdare Mahkemesi hakimi, başkanı, zabıt kâtibi yahut mübaşiri ile görüşmeniz, dosyanıza gelen bir evrakı incelemeniz gerekir ise Kütahya İdare Mahkemesi’ne gitmeniz gerekebilir. Bu nedenle Kütahya İdare Mahkemesinin açık adresini yazımızın devamında sizlerle paylaşmak istedik. Kütahya İdare Mahkemesi, Alipaşa, Fatih Sultan Mehmet Bulvarı No:3, 43020 Kütahya Merkez / KÜTAHYA adresinde bulunmaktadır.

• Kütahya 1. İdare Mahkemesi Nerededir?

İdare Mahkemelerinin bulunduğu binada yer alan Kütahya 1. İdare Mahkemesi Alipaşa, Fatih Sultan Mehmet Bulvarı No:3, 43020 Kütahya Merkez / KÜTAHYA adresindedir.

kutahya idare mahkemesi adresi

Kütahya İdare Mahkemesi İletişim için Telefon Bilgileri Nelerdir?

Kütahya İdare Mahkemeleri iletişim bilgileri nedir? sorusu sık sık sorulan bir sorudur. Eğer, Kütahya İdare Mahkemelerine gitmek yerine telefon ile iletişim kurmak ister iseniz aşağıda belirtilecek olan Kütahya İdare Mahkemelerinin iletişim bilgilerini inceleyebilirsiniz. Kütahya 1. İdare Mahkemesi iletişim bilgileri ile görevli ve yetkili mahkemeye davanızın durumunu sorabilir, dava dosyanıza gelen bir evrak olup olmadığını sorgulayabilirsiniz. Kütahya İdare Mahkemeleri, Alipaşa, Fatih Sultan Mehmet Bulvarı No:3, 43020 Kütahya Merkez / KÜTAHYA adresinde yer almaktadır. Ancak, her idare mahkemesinin kendi iletişim bilgileri ve kendi telefonu bulunmaktadır. Bu nedenle, Kütahya İdare Mahkemeleri’nin telefon numaralarını bilmek gerekir ve Kütahya İdare Mahkemeleri’nin telefon bilgileri şu şekildedir:

• Kütahya 1. İdare Mahkemesi Telefon Numarası Nedir?

İdare Mahkemelerinin bulunduğu binada yer alan Kütahya 1. İdare Mahkemesi’nin telefon numarası ise: 0 (274) 222 00 46 şeklindedir.

Kütahya İdare Mahkemesi başkan ve üyelerine http://www.izmirbim.adalet.gov.tr/sayfalar/idaremahkemesi-kutahya.htm bu adresten öğrenebilirsiniz.

İdari Dava Ne Kadar Sürede Sonuçlanır?

İdari yargılama süreci, hukuka aykırı idari işlem veya idari eylemden menfaati zarar gören kişinin dava dilekçesini sunması ile başlamaktadır. Dava dilekçesinin sunulmasını, cevap dilekçesinin idare tarafından sunulması izlemektedir. Bu aşamadan sonra davayı açan kişi, iddialara karşı son kez cevap vermek adına cevaba cevap dilekçesini sunmaktadır ve dilekçeler teatisi davalı tarafın ikinci cevap dilekçesini vermesiyle son bulmaktadır. Bu aşamalardan sonra eğer taraflardan biri idari davanın duruşmalı yapılması talebinde bulunmuş ise, bu durumda duruşma günü ve saati idare mahkemesi tarafından taraflara bildirilecektir.

İdari yargılama sürecinde idare mahkemesi dava hakkında bir takım kurumlardan belge talep edebilir, bu aşamada idare mahkemesi bu kurumlara müzekkere yazacaktır. Bu müzekkerelere de ilgili kurumlardan cevaplar geldiğinde idare mahkemeleri, idari dava hakkında bir karar vermek adına dosyanızı değerlendirmeye alacaktır. Bu süreç tamamlandığı zaman idari davalarınız sona ermiş olacaktır, ancak mahkemenin değerlendirme süreci hakkında kesin bir süre belirtmek mümkün değildir. Nihai karar verildiği takdirde, istinaf yoluna başvurabilir, yani Kütahya ili hangi Bölge İdare Mahkemesi’nin yargı çevresinde ise o Bölge İdare Mahkemesi’ne başvurabilirsiniz.