CİMER, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi ifadesinin kısaltılmış halidir. CİMER dilekçe ve bilgi edinme haklarının kullanımını kolaylaştırma amacı ile oluşturulmuş bir iletişim aracıdır. CİMER uygulaması, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı tarafından sorumluluğu üstlenilen bir platformdur. CİMER, başvuruların yapıldığı ve takip edildiği elektronik sistemin adı olup başvurular sistemde kayıtlı yaklaşık 60 bin idari birimden ilgili olan kamu kuruluşuna gönderilerek işleme alınır ve yine işleme alan kurum tarafından cevaplanır. CİMER’e yapılan başvurular sisteme kayıtlı olan ilgili kamu kuruluşlarına gönderilerek aynı kurum tarafından verilen cevabın başvurucuya ulaşması sağlanmaktadır.
CİMER platformu ile Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığına yapılan görüş, öneri ve şikayet başvuruları alınır ve ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına ulaştırılması sağlanır. Yine aynı başvurulara en kısa sürede cevap verilmesi, gecikme durumu olması halinde ilgili birimlerin uyarılması, tüm işlemlerin bir merkezden otomasyon sistemi ile yürütülmesi ile kişilerin kamu kurum ve kuruluşlarına ulaşması ve sonuç alması kolaylaşmıştır. Aynı şekilde bu süreçlerin doğru işletilmesi ile birlikte istatiksel veriler de elde edilebilir.
CİMER’in Faydaları Nedir?
CİMER, “Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi” ifadesinin kısaltmasıdır. Anayasa tarafından güvence altına alınan dilekçe ve bilgi edinme haklarının kullanımını kolaylaştırmak için oluşturulmuş dünyanın en büyük kamuoyu iletişim platformudur.. Maddede “Vatandaşlar ve karşılıklılık esası gözetilmek kaydıyla Türkiye’de ikamet eden yabancılar kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında, yetkili makamlara ve Türkiye Büyük Millet Meclisine yazı ile başvurma hakkına sahiptir. Kendileriyle ilgili başvurmaların sonucu gecikmeksizin, dilekçe sahiplerine yazılı olarak bildirilir. Herkes, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkına sahiptir. “ denilmiştir. Böylelikle Anayasa’nın 74. Maddesindehttps://www.anayasa.gov.tr/tr/mevzuat/anayasa/ düzenlenen dilekçe ve bilgi edinme hakkının kullanılmasını da bir hayli kolaylaştırmıştır CİMER uygulamasının başlaması ile birlikte her türlü konuda vatandaşların talep, şikayet ve önerilerini rahatlıkla ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına ulaştırabilmesi mümkün hale gelmiştir. Diğer faydalarına bakmak gerekirse;
- Ülkenin her yerinden hızlı ve kolay bir şekilde mobil ulaşım araçları ile de olmak üzere kolayca başvuru yaparak kamu kurum ve kuruluşlarına ulaşmak mümkündür.
- Başvuruyu yapan kişinin konum bilgilerini paylaşması durumunda belirttiği sorunlara hızlı müdahale edilmesi mümkündür.
- Dosya ekleme özelliği sayesinde başvuru konusunu destekleyici bilgi ve belgeleri gönderme seçeneği sayesinde başvurudan sonuç alabilme imkanı artmıştır.
- Başvurulabilecek yasal yollar hakkında bilgilendirme yapılarak idari danışma hizmeti sunulmaktadır.
- Başvurularının durumu hakkında her an sorgulama yapabilmesi mümkündür.
CİMER anayasal haklar arasında yer alan dilekçe ve bilgi edinme haklarının daha hızlı ve daha kolay kullanımını ve buna dayalı olarak nitelikli bir hizmet sunumunu oluşturmayı hedeflemektedir. Yönetime katılım ilkesi bağlamında, idare tarafından sunulan kamu hizmetlerinin sunum kalitelerinin artırılması ve vatandaş ile devlet arasındaki iletişim kanallarının devamlı surette açık tutulması CİMER’in temel hedefleri arasındadır.
CİMER ‘e Kimler Başvuru Yapabilir?
CİMER’e aşağıdaki şartları taşıyan herkesin başvuru yapabilir.
- Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşları,
- Ayırt etme gücüne sahip 12 yaşını doldurmuş kişiler,
- Yurt dışında yaşayan Türk vatandaşları,
- Mavi kartlılar/çifte vatandaşlık sahipleri,
- Ayırt etme gücüne sahip kısıtlılar başvuru yapabilmektedir.
- Yabancılar (Karşılıklılık esası çerçevesinde): Uluslararası sözleşmeler uyarınca karşılıklılık esası çerçevesinde yabancılar başvuru yapabilirler. Ancak yabancılar için başvurunun Türkçe yazılması koşulu bulunmaktadır.
- Özel Hukuk Tüzel Kişileri
- Özel hukuk tüzel kişileri yetkili kişi aracılığıyla tüzel kişinin unvanı, adresi, yetkili kişinin imzası, varsa merkezi tüzel kişilik numarası ve yetki belgesi ile birlikte başvuru yapabilmektedir.
- Türkiye’de faaliyette bulunan yabancı tüzel kişilerin 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu hükümleri uyarınca kamu kurumlarından talep edecekleri bilgi veya belgelerin kendileriyle veya faaliyet alanlarıyla ilgili olması gerekmektedir.
Cimer Suç Duyurusu Nasıl Yapılır?
Suç duyurusu esasında bir adli işlem işlemdir. Dolayısıyla Ceza muhakemesi Kanunu kapsamında yapılır. Suç duyurusu, bir suçun işlendiği şüphesiyle yetkili makamlara yapılan resmi bildirim işlemidir. Kişilerin konusu suç teşkil eden olay ve fiilleri savcılığa şikâyet veya ihbarla bildirmelerine savcılığa suç duyurusu denir. Suç duyuruları takibi şikâyete bağlı bir suç olsun veya olmasın, savcılığın bu suça karşı harekete geçmesini yani bir soruşturma evresi yürütmesini sağlayan ve Anayasamızda düzenlenen dilekçe hakkından kaynaklanan bir hukuki yoldur. Savcılığa suç duyurusu, kişiler karşılaştıkları suç teşkil eden olaylar dolayısıyla faillerin cezalandırılmalarını talep etmek için Devletin ilgili birimlerini özellikle de emniyet güçleri ile Savcılıkları harekete geçirmesi ve suçun soruşturulmaya başlanması sürecini ifade etmektedir. Kural olarak, suç duyurusu söz konusu olmaksızın Türk Ceza Hukuku’nda doğrudan doğruya ceza davası açılması mümkün değildir.
Cimer esasında bir idari işlem yeridir. Dolayısıyla Cimerden suç duyurusu yapılamaz. Cimer’den suç duyurusu yapılırsa Cimer başvuruyu savcılık makamlarına iletir. Kendisi işlem yapmaz. Nitekim suç duyurusu karakol, savcılık veya büyükelçilik gibi makamlara yapılır. Cimer’den suç duyurusu yapılması yanlıştır. Sadece sürecinizi yavaşlatır. Çünkü Cimer ilgili başvuruyu sadece savcılığa gönderir. Ekstra hiç bir işlem yapmaz. Suç duyurusunda bulunmak için avukatın bulunması zorunlu değildir. Avukat olmadan suç duyurusunda bulunulabilir. Suç duyurusunda bulunmak için, faili tanıyor olmak zorunlu değildir. Failin kim olduğu bilinmiyorsa bile suç duyurusunda bulunulabilir. Suç duyurusunda bulunma, suçun işlendiğini düşündüğünüz durumlarda yetkililere başvurmanızı sağlar. Bu, genellikle en yakın savcılığa ya karakola giderek veya yazılı bir dilekçe ile gerçekleştirilir.
CİMER’e Nasıl Başvuru Yapabilirim?
CİMER’e başvuru yapmanın çeşitli yöntemleri bulunmaktadır. Bu yöntemlere tek tek bakacak olursak;
İnternet Yoluyla Başvuru
cimer.gov.tr internet sitesi kullanılarak yapılan başvurudur. Google arama motoruna “ Cimer Başvuru” şekilde yazıldıktan sonra ilk çıkan siteye tıklanılması halinde Cimer ana sayfasına yönlendirilmektedir. Sağ kısımda yazan aşağıda gösterildiği şekilde çıkan ekran içerisinde istenilen bilgiler;
- “Başvuru Yap” butonu tıklanarak T.C. Kimlik Numarası, ad-soyad, doğum tarihi, kimlik seri numarası ve cep telefonu bilgileri girildikten sonra başvuru sahibinin cep telefonuna gönderilen onay kodunun doğrulanması ile birlikte başvuru sahibi başvuru ekranına yönlendirilmektedir.
- Kimlik bilgileri kısmında başvuru sahibinin T.C. Kimlik Numarası, ad-soyad, adres ve cep telefonu bilgileri sistem tarafından otomatik olarak doldurulmaktadır. Bu kısımda ayrıca başvuru sahibi e-posta adres bilgilerini girmek zorunda olup eğitim durumunu ise isteğe bağlı olarak tercih etmektedir.
- Bununla birlikte başvuru sahibi yazışma adresi olarak farklı bir adres kullanabilir; ayrıca dilerse özellikle mahalli hizmetlerde ortaya çıkan sorunların yerinde tespit edilebilmesi amacıyla konum bilgilerini paylaşabilir.
- Daha sonra başvuru sahibi başvuru detay ekranına yönlendirilerek başvuru metnini oluşturur ve dilerse başvurusuna dosya ekleyebilir.
- Son aşamada başvuru sahibi, başvuru ön izleme alanına yönlendirilerek hem kimlik bilgilerinin hem de başvuru metninin doğruluğunu inceler ve yasal bilgilendirme yazısını okuyup onayladıktan sonra “Başvuruyu Tamamla” butonunu tıklayarak işlemini sonlandırır. Başvuru tamamlandıktan sonra kişiye başvurusunu takip edebileceği bir başvuru sayısı verilir ve e-posta adresine başvurusunun alındığı bilgisi gönderilir.
- Başvuru sahibi e-devlet şifresi, mobil imza, elektronik imza, T.C. Kimlik Kartı veya internet bankacılığında kullandığı bilgi ve şifreler ile e-devlet sistemine giriş yaptıktan sonra arama bölümüne “CİMER” yazarak uygulamaya kısa yoldan erişim sağlayabilmektedir.
- Daha sonra karşısına çıkan yönlendirmeleri takip ederek dilerse daha önce yapmış olduğu başvuruların durumunu sorgulayabilmekte veya yeni bir başvuru için “www.cimer.gov.tr” adresine yönlendirilerek yukarıda belirtilen süreç kapsamında başvurusunu yapabilmektedir.
- Yabancı uyruklu kişiler mevzuatta belirtilen şartları taşıması hâlinde mektup ya da faks aracılığıyla başvuru yapabilmektedir.
Telefonla Başvuru (ALO 150)
- Başvuru sahibi ALO 150 telefon hattını arayarak CİMER başvurusu yapabilmektedir.
- Başvuru sahibi ALO 150’yi aradığında bulunduğu ilin Valilik bünyesindeki CİMER personeli telefonunu cevaplamakta ve yönlendirici sorularla kişinin başvurusunu kayıt altına alarak ilgili kamu kurumuna doğrudan yönlendirebilmekte veya ön değerlendirme için başvuruyu Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığına aktarabilmektedir.
Mektup veya Faks Yoluyla Başvuru
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığına hitaben yazılacak mektup ve faks başvuruları, “www.iletisim.gov.tr” adresinde belirtilen yazışma adresine gönderilerek başvuru yapılabilmektedir. Mektup ve faks başvurularında başvuru sahibinin adı, soyadı, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için T.C. Kimlik Numarası, (diğer ülke vatandaşları için pasaport numarası veya yabancı kimlik numarası) yerleşim yeri ve/veya iş adresi, iletişim bilgileri (telefon, e-posta) ve imzasının bulunması zorunludur. Mektup ve faks başvurularında başvurular Türkçe, okunaklı ve anlaşılır bir şekilde yazılır.
Şahsen Müracaat Yoluyla Başvuru
Başvuru sahipleri, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı, bölge müdürlükleri ve iletişim büroları, yurt dışı temsilcilikleri, bakanlık, valilik ve kaymakamlıklarda oluşturulan halkla ilişkiler bürolarına şahsen müracaat ederek başvuru yapabilmektedir.
CİMER Kapsamında Olan ve Olmayan Kurumlar Nelerdir?
CİMER sistemi kapsamında olan kurumlar genel olarak:
- Cumhurbaşkanlığı Merkez Teşkilatı,
- Cumhurbaşkanlığı Ofisleri, Kurullar ve Bağlı Başkanlıklar ,
- Bakanlıklar,
- Valilikler ,
- Kaymakamlıklar,
- Üniversiteler,
- Bağlı, İlgili ve İlişkili Kurum ve Kuruluşlar
- Belediyeler (Büyükşehir, İl ve İlçe Belediyeleri)
- İl Özel İdareleri CİMER kapsamında başvuru yapılabilen kurum ve kuruluşlardır.
CİMER sistemi kapsamında olmayan ve CİMER vasıtası ile başvuru yapılamayan kurumlar genel olarak:
- Türkiye Büyük Millet Meclisi,
- Mahkemeler,
- Sayıştay,
- Cumhuriyet Başsavcılıkları,
- Kamu Denetçiliği Kurumu,
- Yüksek Seçim Kurulu,
- Hâkimler ve Savcılar Kurulu,
- Dernek ve Vakıflar,
- Şirketler,
- Muhtarlıklardır.
CİMER’de Dikkate Alınmayan Başvuru Var Mıdır?
CİMER’e yapılan başvuruların genel olarak tümü cevaplandırılmakla birlikte mahiyeti veya amacı gereği bazı başvuruların dikkate alınmaması durumu da ortaya çıkabilir. 5690 sayılı Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi Yönetmeliği gereğince dikkate alınmayan başvurular;
- Yasama ve yargı organlarının yasama veya yargı faaliyeti kapsamında olanlar,
- Başvuru amacı ve konusu anlaşılır nitelikte olmayanlar,
- Başvuru sahibi ile üçüncü şahıslar veya kurum ve kuruluşlar ile özel hukuk ilişkileri kapsamında talep, borç veya yükümlülük içerenler,
- Başvuru esnasında başkasının kimlik ve iletişim bilgilerinin kullanıldığı veya başvurunun ayırt etme gücü bulunmayan kişilerce yapıldığı tespit edilenler,
- Türk Ceza Kanunu ve diğer mevzuat hükümlerine göre yalnızca Cumhuriyet Başsavcılıkları ve diğer adli makamların görev ve yetki alanı dâhilinde değerlendirilmesi gereken suç ihbarı niteliğinde olanlar,
- Yalnızca tahmine veya zanna dayalı ifadeler içeren ve başvuru içeriğinde herhangi bir somut bilgi ya da belge bulunmayanlar, g. Hakkın açıkça kötüye kullanılmasına sebep olabilecek şekilde, aynı başvuru sahibi tarafından sürekli ve benzer mahiyetteki başvurular,
- Herhangi bir kamu kurum ve kuruluşunun görev alanına girmeyen başvurular,
- Başvuru eklerinde, başvuru metinlerinin doğruluğunu kuvvetlendirecek delil veya ispat niteliğindeki görüntüler bulunmayan başvurular,
- Kendi mevzuatında posta, faks, ıslak imzalı dilekçe gibi özel başvuru usulü öngörülen başvurular,
- Başvurunun uygun yollarla (internet, telefon, posta, şahsen müracaat) yapılmadığı ve kişisel bilgilerin (isim, soyisim, T.C. Vatandaşlık Kimlik Numarası, yabancılar için pasaport/yabancı kimlik numarası, adres, iletişim bilgileri ve imza) belirtilmediği başvurular işleme alınmaz.
Cimer’ e Hangi Durumlarda Şikayet Edilebilir?
CİMER’e internetten başvuru yapılması esnasında başvuru yapılırken karşımıza başvurunun amacı hususunda bilgi verme mahiyetinde bazı sekmeler çıkmaktadır. Çıkan sekmelerden başvuru konusu için uygun olan seçilir ve başvuru için uygun bilgi ve belgelerin de sisteme yüklenmesi ile başvuru tamamlanır. Başvuru türlerine bakacak olursak;
- İstek : Başvurunuzun konusu gerçekleşmesini istediğiniz somut bir talep veya hizmet ise başvuru türünün istek olarak seçilmesi gerekmektedir. Örneğin; iş talebi, yol yapım talebi, sosyal yardım talebi gibi.
- Şikâyet :Bir kişinin herhangi bir sebepten dolayı zarar görmesi veya mağdur olması ve yalnızca kişiyi ilgilendiren (kamuyu ilgilendirmeyen) bir durum olması hâlinde şikâyet türünün seçilmesi gerekmektedir. Örneğin; işverenin çalışan personelinin maaşını ödememesi, çöplerin toplanmaması gibi.
- Görüş-öneri :Bir kamu hizmetinin veya politikanın daha iyi yürütülmesine ilişkin, herhangi bir sorunun çözümüne ya da amacına ulaşması için öne sürmek istediğiniz düşünce, teklif ya da tavsiye içerikli başvurulardır. Örneğin; trafik düzenlemesi ile ilgili öneriler, eğitim müfredat konuları ile ilgili görüşler gibi.
- Bilgi edinme: Bilgi edinme hakkı bireylerin kamu kurumlarının ellerinde bulunan ya da görevleri gereği bulunması gereken somut bilgi ve belgeye erişebilme hakkıdır. Hakkın kullanımına ilişkin sınırlandırmalar 4982 sayılı Kanun ile getirilmiştir. Bu nedenle içeriği bilgi edinme hakkına dâhil olmayan başvurular bilgi edinme türü seçilerek iletilmemelidir. Ayrıca bilgi edinme başvurusunda somut olarak istenen bilgi veya belgeler açıkça belirtilmelidir.
- Teşekkür: Alınan bir hizmet sonrası kamu kurumu veya kamu personeline yönelik teşekkür, memnuniyet mesajlarının iletildiği başvuru türüdür. Örneğin; Sayın Cumhurbaşkanına veya kamu personeline teşekkür gibi.
- Yönetime katıl: Vatandaşların kamu politikalarına yönelik yeni politika önerileri sunabilmesi veya hâlihazırda yürütülen politikalara katkı sağlayabilmeleri adına yapılan başvurulardır. Bu başvurular yalnızca strateji ve politika belirlemeye yetkili kişilerle paylaşılır.
Cimer’e Şikayet Edenin Kimliği Açıklanır mı?
Cimer’in kılavuzunda başvuru sahibinin kişisel verilerini korumak amacıyla tüm kamu kurumları uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli her türlü teknik ve idari tedbirleri almak zorunda olduğu belirtilmiştir. Kamu kurumlarının başvuru sahiplerinin kimlik ve iletişim bilgileri ile dilekçelerini yetkili kişiler haricinde kimseyle paylaşmama sorumluluğu vardır. CİMER personeli: başvuruya ait kişisel verileri ihtiyaç duyulmadığı sürece açmamalı, başvurunun ekran görüntüsünü ve çıktısını almamalı, kamu kurumu personeli ya da yöneticisi şikâyet konusu ise onun üst idari amiri bilgilendirilmeli, hiçbir şekilde şikayet dilekçesi ve konusunu sosyal mecralarda paylaşılmamalı ve tüm yazışma ve bilgi alışverişi kurumlar arasında değil CİMER platformu üzerinden yapılması gerektiği şeklinde koruyucu önlemler kılavuzda belirtilmiştir.
Cimer’e yapılan şikayetlerin kim tarafından okunduğu ve incelendiği Cimer’in kendi sayfasında bulunan kılavuzunda “Başvuru esnasında başvuru sahibi tarafından doğrudan kamu kurumuna gönderilen başvurular, başvurunun gönderildiği kurumun CİMER personeli tarafından okunmaktadır. Bunun dışındaki tüm başvurular, ilk olarak Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı bünyesinde görevli CİMER personeli tarafından okunup ilgili kurumlara sevk edilmek suretiyle işleme alınmaktadır.” şeklinde belirtilmiştir.
Cimer Şikayet İptali Yapılabilir mi?
CİMER’e yapılan şikayet başvurusunun iptal edilebilmesi (geri alınması ya da değerlendirmeye alınmaması talebi ) için başvuruya yönelik işlemlerin sonuçlanmamış olması gerekmektedir. Şikayet konusu itibarıyla geçerliliği kalmayan başvurular için iptal talebinde bulunulamaz. Kişinin yapmış olduğu Cimer şikayet başvurusunun bu şartları sağlaması halinde iptali istenilen başvurunun tarih ve sayısını belirterek yeni bir başvuru yapılması gerekmektedir.
Kişiler, şikayete konu olabilen türden durumlar ile karşı karşıya kalınca Cimer başvuru sürecini başlatabilmektedirler. Ancak şikayet konusu durum kendiliğinden ortadan kalkmışsa ya da şikayet edilmeye değer bir husus yoksa bu durumlarda şikayetin geri alınması ya da iptali talep edilmektedir. Ancak bu geri alma ve iptali talebinin kötüye kullanılmasını önlemek amacıyla Cimer tarafından şart koşulmuştur. Bu şartta yukarıda değinildiği üzere başvuruya yönelik işlemlerin sonuçlanmamış olmasıdır. Yani başvuru sonuca bağlanmış ve gereken işlemler yapılmışsa artık şikayetin iptal edilemeyecektir.
CİMER Başvurum Ne Zaman Cevaplanır?
CİMER hizmetinin sağlıklı, etkin ve adil bir şekilde işlemesini sağlamak hedefiyle internet ortamında ve ALO 150 aracılığıyla günde 1 kez başvuru yapılabilmektedir. CİMER ‘e usulüne uygun olarak yapılan başvuru sonrasında kişilerin aklına gelen en büyük soru başvurunun ne kadar sürede yanıtlanacağı hususudur. CİMER başvurusu sonrası kurumların başvurulara cevap verme süreleri başvuru tipine uygun olarak mevzuat ile düzenlenmiştir. Bilgi edinme başvuruları için bu süre 15 iş günü olarak kanunla belirlenmiştir. Başvurunun konusu belirli bir istek veya şikâyet içeriyorsa kurumlar 30 gün içerisinde olumlu ya da olumsuz kesin bir cevap veya yürütülen süreç ile ilgili bir ara cevap vermek zorundadır.
Dilekçenizin konusu belirli bir istek veya şikâyet niteliğinde ise ve size 30 gün içinde herhangi bir cevap verilmediyse CİMER’e cevap alamadığınıza dair başvurunuzu iletebilirsiniz. Bu durumda başvuru ilgili kuruma yasal süresi içerisinde vatandaşa bir an önce olumlu veya olumsuz bir cevap verilmesi ricasıyla yeniden sevk edilmekte ve cevap vermeyen kurum uyarılmaktadır. Başvurunuzun üzerinden uzun bir zaman geçmiş olmasına rağmen herhangi bir cevap verilmemişse yasal haklarınız konusunda bilgilendirme yapılmaktadır. Başvuru sahibi dilekçesine cevap vermeyen yetkili makamlar hakkında cezai takibat yapılması için şikâyet yoluna gidebilir. Bu olaydan dolayı bir zarara uğradığını düşünüyorsa ilgililer aleyhine tazminat davası da açabilir.
CİMER Başvurum Hakkında Nasıl Bilgi Alabilirim?
CİMER’e yapılan başvuru sonucunda başvurunun cevabını bekleme süreci başlamaktadır. Cevap için mevzuatta ilgili sürelerin geçmesi sonucunda başvuru hakkında bilgi alabilmek için aşağıdaki yollar uygulanabilmektedir;
- CİMER’e internet ortamında yapılan başvurularda, başvuru tamamlandıktan sonra kişiye başvurusunu takip edebileceği bir başvuru sayısı verilir ve e-posta adresine başvurusunun alındığı bilgisi gönderilir. Bu bilgiler ile cimer.gov.tr veya e-devlet üzerinden istenildiği zaman sorgulama yapılabilmektedir.
- C. Kimlik Numaranızın yer aldığı ancak başvuru sayınızı bilmediğiniz durumlarda da (mektup, faks veya şahsen müracaatlarınızda) başvuru akıbetine ilişkin bilgiyi “Başvuru Sorgulama” sayfası üzerinden giriş yaparak sorgulayabilirsiniz.
- ALO 150 telefon hattını arayarak görevli personele başvuru sayınızı veya T.C. Kimlik Numaranızı ve doğum tarihinizi belirterek başvurunuzun akıbeti (hangi kurumlara gönderildiği ve cevabın hangi kurum tarafından verildiği bilgisini) hakkında bilgi alabilirsiniz.
Cimer Başvuru Sorgulama Nasıl Yapılır ?
CİMER’e yapılan başvuru sonucunda başvuru sonucun sorgulanması için bazı yollar vardır. Cevap için mevzuatta ilgili sürelerin geçmesi sonucunda başvuru hakkında bilgi alabilmek için aşağıdaki yollar uygulanabilmektedir;
- Öncelikli olarak e-devlet üzerinden giriş yapılarak “Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) Başvuru Sorgulama” ekranına tıklanarak sonuca ulaşabilirsiniz CİMER’e internet ortamında yapılan başvurularda, başvuru tamamlandıktan sonra kişiye başvurusunu takip edebileceği bir başvuru sayısı verilir ve e-posta adresine başvurusunun alındığı bilgisi gönderilir. Bu bilgiler ile https://www.cimer.gov.tr/ veya https://www.turkiye.gov.tr/cimer-basvuru– sorgulama üzerinden istenildiği zaman sorgulama yapılabilmektedir.
- C. Kimlik Numaranızın yer aldığı ancak başvuru sayınızı bilmediğiniz durumlarda da (mektup, faks veya şahsen müracaatlarınızda) başvuru akıbetine ilişkin bilgiyi “Başvuru Sorgulama” sayfası üzerinden giriş yaparak sorgulayabilirsiniz.
- ALO 150 telefon hattını arayarak görevli personele başvuru sayınızı veya T.C. Kimlik Numaranızı ve doğum tarihinizi belirterek başvurunuzun akıbeti (hangi kurumlara gönderildiği ve cevabın hangi kurum tarafından verildiği bilgisini) hakkında bilgi alabilirsiniz.
Cimer İletişim Numarası
Cimer iletişim numarası ALO 150’dir Başvuru sahibi ALO 150 telefon hattını arayarak CİMER başvurusu yapabilmektedir. Başvuru sahibi ALO 150’yi aradığında bulunduğu ilin Valilik bünyesindeki CİMER personeli telefonunu cevaplamaktadır. Personel tarafından başvuru sahibi veya başvuru yapacak kişiler yönlendirici sorularla kişinin başvurusunu kayıt altına alarak ilgili kamu kurumuna doğrudan yönlendirebilmekte veya ön değerlendirme için başvuruyu Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığına aktarabilmektedir.
CİMER üzerinden hakkınızda yapılmış olan bir başvurunun olup olmadığı konusunda bilgi almak için başvuruda bulunabilirsiniz. Başvurunuz kapsamında CİMER Sistemi üzerinden elektronik ortamda yapılmış bir başvuru olup olmadığı konusunda gerekli incelemeler yapıldıktan sonra yalnızca hakkınızda herhangi bir başvuru olup olmadığı yönünde bilgi verilir.
CİMER’e hakkınızda başvuru yapılıp yapılmadığını başvuruda bulunarak öğrenebilirsiniz ancak başvurunun içeriği ve kim tarafından yapıldığı yönünde bilgi verilmez. Hakkınızda yapılmış bir başvurunun kim tarafından yapıldığı ve içeriğine yönelik bilgi almak istemeniz hâlinde Cumhuriyet Başsavcılığına başvuruda bulunmanız gerekmektedir. https://www.cimer.gov.tr/50sorudacimer.pdf sayfası referans alınarak hazırlanmıştır.
Cimer Dilekçe Örneği
T.C.
CUMHURBAŞKANLIĞI İLETİŞİM MERKEZİNE
Başvuran:( Ad-Soyad, adres ve iletişim bilgileri )
Başvuru Konusu: ( Şikayet konusuna ilişkin kısa bilgi / konu başlığına yer verilmelidir)
AÇIKLAMALAR
Bu kısımda şikayet konusuna ilişkin tüm açıklamalarınızı giriş/ gelişme/ sonuç şeklinde gerekçelerle açıklayabilirsiniz.
- Yaşanılan olaya veya duruma ilişkin net tarih ve yer, kişi, kurum bilgisi verilerek anlatılmalı,
- Burada yaşanılan olumsuzluk, hukuka aykırı durumlar hukuki gerekçelerle ele alınmalı,
SONUÇ VE TALEP : Yukarıda kısaca açıklanan nedenlerle, şikayet başvurumun incelemeye alınarak beyan ettiğim durumların giderilmesini saygılarımızla arz ve talep ederim. …/…/…
Başvurucu Adı-Soyadı
(İmza)
Şikayet Başvuru Dilekçe Ekleri
(Şikayet başvurusuna ilişkin ek belgeler bu kısımda belirtilmelidir.)